دنیای VUCA چیست؟
VUCA مخفف و به چه معناست؟

فرار، نامطمئن، پیچیده، مبهم

آیا به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع هستید یا در کارگاه آموزشی VUCA شرکت می کنید؟ با این راهنما همراه باشید.

VUCA مخفف عبارت Volatility، Uncertainty، Complexity و Ambiguity است. این اصطلاح از دانشمندان رهبری وارن بنیس و برت نانوس سرچشمه گرفت و پس از جنگ سرد توسط ارتش ایالات متحده رایج شد. موقعیت‌ها یا شرایط VUCA در حال حاضر برای مشاغل، سازمان‌ها و حتی متخصصان حرفه‌ای برای توصیف دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم و در آن فعالیت می‌کنیم، رایج و مرتبط هستند.

ممکن است متوجه شوید که چالش‌هایی که سازمان شما با آن‌ها مواجه است با دهه‌های قبل متفاوت است. شما همچنین دیده‌اید که چگونه تغییرات عمده‌ای که باید به سرعت و به طور جمعی به آنها واکنش نشان دهیم، می‌توانند ناگهان ظاهر شوند… همانطور که همه ما از آن در سال 2020 آگاه هستیم. ممکن است به آسانی بتوانید نمونه‌هایی از چگونگی فرار، نامطمئن بودن، پیچیده بودن چیزها را شناسایی کنید. و در سازمان خود و کار منحصر به فردی که انجام می دهید مبهم است. رهبری در یک جهان یا محیط VUCA مستلزم نوع متفاوتی از طرز فکر و مهارت‌های رهبری نسبت به دنیای گذشته است که پایدارتر، قطعی‌تر، ساده‌تر و واضح‌تر بود.

نوآوری و VUCA

VUCA یک روند رو به رشد در میان کسانی است که نیاز به نوآوری، به ویژه تغییرات مخرب یا دگرگون کننده در سازمان یا کار خود را می بینند. زمینه تفکر طراحی ، که یک رویکرد حل مسئله خلاق برای ایجاد راه‌حل‌هایی برای «چالش‌های بد» است، می‌تواند زمینه خوبی برای یادگیری سازگاری با دنیای VUCA و رهبری آن باشد. در کارگاه‌های تفکر طراحی ، ما بر کمک به شما تمرکز می‌کنیم که یاد بگیرید چگونه ذهنیتی را که با همدلی شروع می‌شود به روشی انسان‌محور به کار ببرید، برای شروع درک چالش واقعی، تعریف آن، و ایجاد ایده‌های زیادی که قابل تجزیه و تحلیل، اعتبارسنجی هستند. نمونه اولیه، آزمایش و راه اندازی شد. یادگیری ذهنیت های تفکر طراحی را در نظر بگیرید، فرآیندها، ابزارها و تکنیک ها به عنوان راهی برای پاسخ به تغییر، اختلال و رشد در یک محیط VUCA. این مفید است که به شما کمک کند انسان محور شوید و وارد عمل شوید.

بیل جورج، استاد دانشکده بازرگانی هاروارد، که مدیر عامل مشهور سابق مدترونیک و نویسنده کتاب شمال واقعی خود را کشف کنید، پاسخ رهبری به VUCA را توصیف می کند که چشم انداز، درک، شجاعت و سازگاری است. با فراتر رفتن از «کسب و کار به طور معمول»، رهبران یک سازمان می توانند راه هایی برای پیشرفت در محیط پیچیده و نامطمئنی که در آن زندگی و کار می کنیم، بیابند.

کارگاه آموزشی رهبری VUCA

آموزش کارگاه VUCA

آیا دوست دارید یک تجربه کارگاه آموزشی نوآورانه رهبری به شما کمک کند تا تفکر طراحی یا رویکردهای نوآوری را برای پاسخ به دنیای VUCA اعمال کنید؟ با نوسانات، عدم قطعیت، پیچیدگی و ابهام VUCA سازگار شوید. مهارت های بینش، درک، شجاعت و سازگاری را برای خود یا سازمانتان از طریق یک جلسه آموزشی سفارشی با ما توسعه دهید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *