آیا رهبری دیجیتال آمریکا رو به افول است؟

اگر سیاستگذاران ایالات متحده گام های مهمی برای محافظت از آینده دیجیتالی کشور برندارند، رهبری آمریکا در نوآوری فناوری و رقابت اقتصادی در خطر است. کشوری که اینترنت و مفهوم استارت‌آپ مخرب را به جهان داد، می‌تواند نقش خود را در اقتصاد نوآوری جهانی در حال سقوط از یک دولت فعلی به یک اقتصاد مختل پیدا کند.

تحقیق من، که با راوی شانکار چاتورودی انجام شد، جامعه جهانی دیجیتالی فزاینده ما را بررسی می‌کند، که در آن تعاملات فیزیکی – در ارتباطات، تبادل اجتماعی و سیاسی، تجارت، رسانه‌ها و سرگرمی‌ها – با واسطه‌های الکترونیکی جایگزین می‌شوند. آخرین گزارش ما، ” سیاره دیجیتال 2017 : چگونه رقابت و اعتماد در اقتصادهای دیجیتال در سراسر جهان متفاوت است”، تأیید می کند که ایالات متحده در آستانه از دست دادن مزیت جهانی دیرینه خود در نوآوری دیجیتال است.

مطالعه سالانه ما عواملی را که بر نوآوری تأثیر می‌گذارند، مانند شرایط اقتصادی، حمایت دولتی، تأمین مالی راه‌اندازی، هزینه‌های تحقیق و توسعه و استعدادهای کارآفرینی در 60 کشور بررسی کرد. ما دریافتیم که در حالی که ایالات متحده دارای یک محیط دیجیتال بسیار پیشرفته است، سرعت سرمایه گذاری و نوآوری آمریکایی در حال کاهش است. کشورهای دیگر – نه تنها قدرت‌های بزرگ مانند چین، بلکه کشورهای کوچک‌تر مانند نیوزلند، سنگاپور و امارات متحده عربی – در حال ایجاد تلاش‌های عمومی و خصوصی مهمی هستند که انتظار داریم به پایه‌هایی برای نسل‌های آینده نوآوری و کسب‌وکارهای نوپا تبدیل شوند.

بر اساس یافته‌های ما، من معتقدم که بازگرداندن قوانین بی‌طرفی شبکه ، اکوسیستم استارت‌آپ دیجیتالی را که ارزشی برای مشتریان، ثروت برای سرمایه‌گذاران و رهبری شناخته‌شده جهانی برای شرکت‌های فناوری آمریکایی و کارآفرینان ایجاد کرده است، به خطر می‌اندازد. اقتصاد دیجیتال در ایالات متحده در حال حاضر در آستانه توقف است. ناکامی در حفاظت از اینترنت باز ، رقابت دیجیتالی ایالات متحده را بیشتر از بین می برد و وضعیت نگران کننده را بدتر می کند.

تجزیه و تحلیل جهان، از کارشناسان
مقایسه اقتصاد دیجیتال 60 کشور بررسی کسب و کار هاروارد، استفاده شده و قابل تکرار با مجوز ، CC BY-ND

مقایسه رقابت پذیری

در ایالات متحده، افسار اتصال به اینترنت به شدت تحت کنترل است. فقط پنج شرکت – Comcast، Spectrum، Verizon، CenturyLink و AT&T – به بیش از 80 درصد از مشتریان اینترنت سیمی خدمات ارائه می دهند . آنچه این شرکت ها ارائه می دهند نسبت به بسیاری از کشورهای جهان هم کندتر و هم گران تر است. همانطور که دولت ترامپ پیشنهاد کرده است ، پایان دادن به بی‌طرفی شبکه به ارائه‌دهندگان اینترنت قدرت بیشتری می‌دهد و به آنها اجازه می‌دهد تا تصمیم بگیرند که نوآوری‌های کدام شرکت‌ها می‌تواند به مردم برسد، و با چه هزینه‌ها و سرعت‌هایی.

با این حال، تحقیقات ما نشان می دهد که ایالات متحده به محدودیت های بیشتری برای استارت آپ ها نیاز ندارد. بلکه باید برای احیای انرژی خلاقانه ای که هدیه آمریکا به سیاره دیجیتال بوده، کار کند. برای هر یک از 60 کشوری که بررسی کردیم، 170 عامل – از جمله عناصری که زیرساخت‌های فناوری، سیاست‌های دولت و فعالیت‌های اقتصادی را اندازه‌گیری می‌کنند – در رتبه‌بندی که آن را شاخص تکامل دیجیتال می‌نامیم، ترکیب کردیم .

برای ارزیابی رقابت پذیری یک کشور، ما نه تنها به شرایط فعلی، بلکه به سرعت تغییر آن شرایط نیز توجه کردیم. به عنوان مثال، ما نه تنها به تعداد افراد دارای سرویس اینترنت پهن باند اشاره کردیم، بلکه همچنین به سرعت دسترسی به تعداد بیشتری از جمعیت یک کشور نیز اشاره کردیم. و ما نه تنها مشاهده کردیم که چه تعداد مصرف کننده برای خرید و فروش آنلاین آماده هستند، بلکه مشاهده کردیم که آیا این آمادگی برای انجام معاملات آنلاین هر سال و به چه میزان افزایش می یابد.

این کشورها چهار گروه عمده را تشکیل دادند:

  • کشورهای “متمایز” را می توان نخبگان دیجیتال در نظر گرفت. آنها هر دو از نظر دیجیتالی بسیار تکامل یافته و به سرعت در حال پیشرفت هستند.
  • کشورهای «تکثیف» به سطح بالایی از تکامل دیجیتال رسیده‌اند، اما به دلیل سرعت پایین‌تر پیشرفت، خطر عقب‌نشینی دارند و از تمرکز بیشتر بر نوآوری سود می‌برند.
  • کشورهای «شکست» برای تکامل کلی دیجیتال امتیاز نسبتاً پایینی دارند، اما به قدری سریع در حال تکامل هستند که نشان می دهد پتانسیل تبدیل شدن به اقتصادهای دیجیتال قوی را دارند.
  • کشورهای «مراقب باش» نه پیشرفت خوبی دارند و نه به سرعت در حال پیشرفت هستند. آنها هم در زمینه توسعه زیرساخت ها و هم از نظر نوآوری کارهای زیادی برای انجام دادن دارند.

ایالات متحده در حال توقف است

تصویری که برای ایالات متحده ظاهر می شود، تصویر زیبایی نیست. با وجود اینکه امروز دهمین کشور پیشرفته از نظر دیجیتالی است، پیشرفت آمریکا در حال کاهش است. نزدیک به پیوستن به کشورهای عمده اتحادیه اروپا و کشورهای شمال اروپا در کلوب کشورهایی است که از نظر دیجیتالی در حال توقف هستند.

کشورهای “متفاوت” استانداردهای جهانی جدیدی را برای وضعیت های بالای تکامل و نرخ بالای تغییرات تعیین می کنند و نوآوری های مختلفی مانند ماشین های خودران یا پلیس روبات ها را بررسی می کنند. به عنوان مثال، نیوزلند در حال سرمایه گذاری در یک سیستم مخابراتی برتر و اتخاذ سیاست های آینده نگر است که انگیزه هایی را برای کارآفرینان ایجاد می کند . سنگاپور قصد دارد تا سال 2020 بیش از 13 میلیارد دلار در صنایع با فناوری پیشرفته سرمایه گذاری کند. امارات متحده عربی مناطق آزاد تجاری ایجاد کرده و شهر دبی را به ” شهر هوشمند ” تبدیل کرده است.” پیوند حسگرها و ادارات دولتی با ساکنان و بازدیدکنندگان برای ایجاد شبکه ای به هم پیوسته از حمل و نقل، خدمات شهری و خدمات دولتی.

بازار گوشی های هوشمند هند – یکی از عناصر کلیدی اتصال به اینترنت در آنجا – به سرعت در حال رشد است. شیلش آندراده/ رویترز

کشورهای «شکست»، که بسیاری از آنها در آسیا هستند، معمولاً به اندازه کشورهای دیگر در حال حاضر پیشرفته نیستند، اما به سرعت در حال پیشی گرفتن هستند و در آینده نزدیک از برخی از کشورهای «متفاوت» امروزی پیشی می گیرند. به عنوان مثال، چین – بزرگترین بازار خرده فروشی و تجارت الکترونیک جهان، با بیشترین تعداد مردم جهان از اینترنت – دارای سریع ترین اقتصاد دیجیتال در حال تغییر است. یکی دیگر از کشورهای “شکست” هند است که در حال حاضر دومین بازار بزرگ گوشی های هوشمند در جهان است . اگرچه امروزه تنها یک پنجم از 1.3 میلیارد نفر آن به اینترنت دسترسی دارند، برخی برآوردها نشان می دهد که تا سال 2030، 1 میلیارد هندی آنلاین خواهند بود .

در مقابل، ایالات متحده در لبه بین “متفاوت” و “استال اوت” قرار دارد. یکی از دلایل این است که اقتصاد استارتاپی آمریکا در حال کند شدن است: استارت آپ های خصوصی سرمایه گذاری های هنگفتی را جذب می کنند، اما زمانی که استارت آپ ها توسط شرکت های بزرگتر خریداری شوند یا خود را در بازارهای سهام عمومی عرضه کنند ، این تلاش ها نتیجه نمی دهد .

سرمایه‌گذاران، رهبران کسب‌وکار و سیاست‌گذاران باید نگاهی واقع‌بینانه‌تر به بهترین راه برای سود بردن از نوآوری بیندیشند، و تلاش‌ها را هم به سمت نتایج بزرگ و هم نتایج متوسط ​​متعادل کنند. آنها ممکن است نیاز به یادآوری این درس از تأسیس خود اینترنت داشته باشند: اگر دولت در جنبه‌های کلیدی زیرساخت‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کند، چه به‌طور مستقیم یا با ایجاد یارانه‌ها و مشوق‌های مالیاتی، این زمینه را برای سرمایه‌گذاری و نوآوری عظیم خصوصی فراهم می‌کند که می‌تواند اقتصاد را متحول کند. .

علاوه بر این، سرمایه گذاری در استارتاپ های دیجیتال آسیایی برای اولین بار از سرمایه گذاری در ایالات متحده فراتر رفته است. بر اساس گزارش CB Insights و PwC، 19.3 میلیارد دلار سرمایه خطرپذیر از منابع سراسر جهان در سه ماهه دوم سال 2017 در استارتاپ های فناوری آسیایی سرمایه گذاری شده است، در حالی که ایالات متحده در مدت مشابه 18.4 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید داشته است.

این با یافته های ما مطابقت دارد که کشورهای آسیایی با شتاب بالا در منطقه “شکست” هستند. این کشورها هیجان انگیزترین کشورها برای سرمایه گذاران هستند. با گذشت زمان، شکاف آمریکا و آسیا ممکن است بیشتر شود. هم پول و هم استعداد می توانند به نقاط داغ دیجیتال در جاهای دیگر مانند چین و هند یا مقاصد کوچکتر مانند سنگاپور و نیوزلند مهاجرت کنند.

برای کشوری که پایه‌های اقتصاد دیجیتال را به جهان داد و رئیس‌جمهوری که به‌نظر می‌رسد دائماً به برق متصل است ، عقب‌نشینی در واقع مایه شرمساری خواهد بود.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *